Strona główna

Kiedy zastosować pastę smarną zamiast smaru?

Podstawowe właściwości smaru i pasty smarnej




Smary powinny być tak skomponowane i opracowane, by zapewnić doskonałe właściwości w ekstremalnych warunkach pracy, przy ekstremalnym ciśnieniu oraz wysokich jak i niskich prędkościach.

Formuła smarów oparta jest na olejach mineralnych, syntetycznych, włączając w to oleje silikonowe  oraz oleje PFPE (perfluoropolieterowe).
W większości przypadków smary pracują w temperaturach maksymalnych 110 – 130 °C. Smary odporne na wysokie temperatury to smary:
– syntetyczne, silikonowe i oparte na oleju PFPE. Wytrzymałość tych smarów na temperaturę wynosi około 210 – 250°C , a dla smarów o najnowszej formule nawet do 300°C.

Pasty smarne zawierają mocno skoncentrowany/skondensowany środek smarny w oleju. Ich konsystencja jest tak opracowana, aby umożliwić wygodne stosowanie. Pracują w temperaturach granicznych około 1400 °C. 






Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z tej witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Polityka prywatności